سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، همراهی حقّ است و فرمانبردن از حقدار . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :0
کل بازدید :4309
تعداد کل یاداشته ها : 3
103/2/16
2:32 ع

موانع ومشکلات

1-    عدم وجود اعتبار کافی جهت اجرای طرحهای مکانیزاسیون حد اقل به میزان اعتبار بخش باغبانی و زراعت ویا حفظ نباتات.

2-    انتخاب تکنولوژی مناسب درکشاورزی یا به عبارتی مکانیزاسیون صحیح و متناسب با ساختار اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی کشورکه بتواند تولید را افزایش داده، اما به درآمد طبقات آسیب پذیر روستایی و فرصت های شغلی آسیب نزند، .

3-   نظام بهره برداری دهقانی مبتنی برمالکیت قطعات خرد وکوچک که درآن معمولا تملک ماشین آلات فردی بوده و به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد، دیگر چالش عمده فرا روی مکانیزاسیون می‏باشد.

4-    کافی نبودن دانش و مهارت بهره برداران در استفاده از تکنولوژی های مدرن از عمده ترین موانع رشد مکانیزاسیون در استان محسوب می گردد.

5-    شرایط اقلیمی، اشکال هندسی نامتناسب اراضی، و عدم دسترسی به تهیه، تعمیر و خدمات پشتیبانی ماشین آلات از جمله عوامل موثر در کند شدن روند توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان طارم می‏باشد.

6-    نظام بهره برداری نامناسب از ماشین آلات را یکی دیگر از موانع توسعه مکانیزاسیون می باشد و ماشین آلات عموماً در تملک کسانی است که بهره برداری کافی و مناسب از آن نمی کنند به طوریکه استفاده از ماشین آلات در اراضی خرد مکانیزاسیون را به شدت غیر اقتصادی نموده است.

7-    فرسودگی ماشین آلات و پایین بودن کارآیی آنها و اصرار مالکین بر استفاده از این ماشین آلات به دلیل نداشتن توان مالی جهت جایگزینی از دیگر موانع توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان است.

8-    عدم به کارگیری تحقیقات در زمینه مکانیزاسیون و تولید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و نبود هماهنگی و ارتباط مناسب و معقول بین بخش صنعت به عنوان تولید کننده ماشین و بخش کشاورزی به عنوان بهره بردار ماشین را از دیگر مشکلات در توسعه مکانیزاسیون و تحقق اهداف آن می باشدو  نتایج تحقیقات که در اجرا به کار گرفته نشده که کاربردی نبودن بسیاری از طرح های تحقیقاتی می‏تواند یکی از عوامل آن باشد.


90/4/30::: 12:40 ع
نظر()